Att lyckas med sin digitala marknadsföring kräver något genuint att förmedla, kombinerat med kunskap, tålamod och uthållighet.
![Om konsten att lyckas med digital marknadsföring Om konsten att lyckas med digital marknadsföring](https://i0.wp.com/www.orvarsson.se/wp-content/uploads/2018/04/kaboompics_Silver-laptop-on-a-wooden-table-close-up.jpg?resize=670%2C300&ssl=1)
Att lyckas med sin digitala marknadsföring kräver något genuint att förmedla, kombinerat med kunskap, tålamod och uthållighet.
Hinn mer och tjäna bättre. Fokusera på det du är bra på och ta hjälp för allt det andra.
Content marketing är en strategisk marknadsföringsmetod som går ut på att skapa och distribuera värdefullt, relevant och fortlöpande innehåll på egen plattform för att attrahera och behålla en tydligt avgränsad publik – med målet att förändra beteende och få långsiktigt lönsamma kunder.
Enkelt uttryckt: Skriv, lägg ut podradio eller film på din egen webbplats om sådant som dina kunder har nytta eller glädje av att veta, som har någon anknytning till det ni erbjuder. Se till att SEO-optimera din webbplats och varje inlägg.
nästa gång du skriver ett inlägg på Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram eller vad det nu kan vara – fundera en extra gång på om världen, dina närmaste vänner eller presumtiva kunder verkligen behöver, och har nytta av att veta det du tänker visa
Tjugotvå procent av svenskarna undviker reklam i alla traditionella medier, uppgav TNS Sifo när de presenterade ORVESTO Konsument 2013:1 den 17 juni. Samtidigt undviker hela 88,5 procent av svenskarna reklam i mobilen. Annonsering i tidskrifter och magasin är den form som de flesta läser, endast 38,6 procent undviker denna typ…
Nyligen var MH Modules på mässa i Stockholm. Bakom ryggen hade de en rollup designad och producerad av Orvarsson Kommunikation. Jag bockar och tackar för det!
Anders Björklund på A R B konsult utbildar människor för större framgång i näringslivet. Orvarsson Kommunikation bearbetar för närvarande kursmaterialet till A R B Konsults kurs Key Account Management så att det ska bli ännu vassare och hjälpa kursdeltagarna att fånga bollen!
Patrik Juhlin på P-Dyk – en man med en båt – sysslar bland annat med att rensa havsbotten och vrak från så kallade spökgarn. Spökgarn är nät och trål som fiskare har förlorat på olika sätt under sitt arbete, och som nu antingen flyter omkring i haven eller fastnar på…
Nytt uppdrag: Jag tackar Johan Jarnvi på Verisure i Ystad för uppdraget att organisera en företagsmässa med tema Skydda och förebygga. Ett tiotal företag kommer att medverka. Mer information kommer.
Carina Månsson på Nature Calling/Bli Berörd har beställt en affischmall till sin föreläsningsserie i Ystad. Så här fin blev den.